fredag 2. august 2013

Testrunde løp - Bygdøyrunden

Elsker tall og statistikk.
Presser meg best når jeg konkurrerer mot meg selv.
Bruker derfor testrunder og testbakker ofte og føler det får en til å yte det lille ekstra. For hardøktene må være harde nok.

Min aller 'beste' testrunde er BYGDØYRUNDEN.
Løpt denne 71 ganger siden 2008.

(Starter på jobben på Frogner, ned Bygdøy Alle mot Skøyen, til Ferd Stadion, Sjøbadet, Paradisbukta, ut mot Huk, gjennom skogen, over jordet og til Frognerkilen. Langs vannet, over motorveien og gjennom ambassadestrøket tilbake til jobben. 9,2 km med grus, asfalt og litt sti.)

Persen har blitt senket hvert år og lyder på 33.37 (fra høsten 2012).
Ca 3.36 min/km.

Har ikke vært i nærheten tidligere i år, men har løpt jevnt på 34.07-34.08 tre ganger.
Nytt forsøk i dag.

Kjente at beina var tunge etter en tøff sykkeløkt igår kveld, men startet hardt som alltid. Lå likt med pers halvveis, men tapte mye på tilbakeveien.
Tiden ble 33.59
22 sekunder bak pers, men årsbeste med 8 sekunder hvertfall. Absolutt godkjent.


Nå er kroppen rimelig sliten etter 12 hardøkter på 3 uker.
Nå blir det restitusjon og hvile et par dager. Kun 1 uke igjen til høstsesongen virkelig starter med Helterittet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar