torsdag 1. august 2013

Repetisjon av målene i 2013 mosjonist-sesongen

Mål motiverer.
Statistikk og tall er gøy.
En kombinasjon som har medført at jeg foran hver sesong i mosjonist-drakta har sett meg målsettinger.

Her kommer en liten repetisjon fra et blogg-innlegg fra oktober 2012 fra den gamle bloggen hvor målene for 2013 ble annonsert i detalj:

I SKI-SESONGEN var Birken-rennet hovedmålsettingen. Topp 100 plass i klassen. Beste plassering tidligere hadde vært 132.
For å nå det satte jeg meg følgende treningsmål:

  • 40 Redcord-økter før Birken (fra sesongstart oktober)
  • 150 mil på ski, inkl rulleski
Med SYKKEL mellom beina ble målsettingen Birken < 3 timer. Hadde 3.04 i 2012. Definerte også Helte-rittet som høyt på prioriteringslista.
Følgende treningsmål:

  • 370 mil på sykkel, inkl rulle
  • Ny treningspers Tryvann
  • Ny pers Wyller
  • Ny pers Hammern - Bjørnholt

LØPE-resultatene de to siste årene har jeg ikke vært fornøyd med. Nye forsøk ble planlagt i 2013 med mål om å løpe maraton < 3 timer. Debuterte med 3.02 i 2012.
Treningsmålene løp:

  • Pers på Bygdøyrunden
  • Alsgaard-økt 3.15/km

...og jaggu skulle jeg ikke leke TRIATLET i 2013 også, en sport som definitivt ikke passer meg. De som kjenner meg og vet hvordan jeg er i vann vet hva jeg mener. Drukne-fare!! Debut skulle bli halv ironman-distanse i Haugesund. Mål < 5 timer med 45 min svøm, 2.40 sykkel, 1.30 halvmaraton og tot 5 min i T1/T2.
Treningsmålene:

  • 30.000 meter svømming
  • 10 overgangsøkter sykkel --> løp 

Misforstå meg riktig: det er ting i livet som er veldig mye viktigere enn at mosjonist-målene mine skal realiseres: familien kommer aller, aller øverst på lista. Her er Tobias klar for barneløpet under Sentrumsløpet i Oslo våren 2013

Kalenderen viser august allerede, så mange av forsøkene på å realisere målsettingene er allerede gjennomført. Statusinnlegg kommer...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar